Eindeliijk aangekomen.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Eindeliijk aangekomen.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Eindeliijk aangekomen..

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Beetje verlaat maar hier het verslag van de reis naar Australië!
Maandag na het uitzwaaicommité (zowel thuis als op Schiphol) hadden we eerst een vlucht van 6 uur gehad naar Dubai.
Eenmaal daar aangekomen direct naar het hotel gegaan (pas om half 2 in bed!).
Volgende dag weer vroeg op zodat we lekker konden ontbijten (sjeempie wat veel zeg! standaard broodjes-croissantjes; bakje fruit; yoghurt; ontbijtgranen én dan mocht je ook nog iets van de kaart kiezen - eieren/flensjes enz enz) en daarna nog iets van de stad te kunnen zien..
Op loopafstand van ons hotel was het Mall of Emirates (google maar) echt giga winkelcentrum (zelfs met indoor ski/sneeuwparadijs! :s)
Daar hebben we even rondgekeken en toen hebben we maar besloten dat het het wijste was dat we terug zouden gaan naar het hotel om bij te slapen, in plaats van in een taxi de halve stad rond te rijden:p Dus zo gezegd zo gedaan. Smiddags weer wakker en klaar voor de woestijn-safari.
Zaten in een range rover met 4 andere mensen en een dikke zwarte neger (genaamd Babylon - denk maar aan het liedje 'by the rivers of babylonl...' zegt ie dan) - met erg aanstekelijke lach- als chauffeur.
Het was ongeveer een uur rijden naar de woestijn, eenmaal daar moest hij de banden halfleeg laten lopen om beter in het zand te kunnen rijden. Daarna een korte roofvogelshow gezien, om vervolgens lekker door de woestijn te crossen in een konvooi ( ongeveer 20 autos).. echt gewoon berg op en af haha wat een lol... met de cdspeler hard aan en die dikke neger mee te zingen..
'' Hey i heard you were a wild one... oehhhhoehhoehhh... Babylon in da housee - ahahahahaha- wooew!''
Daar de zonsondergang gezien.. door alle opwaaiend zand niet zo spectaculair:p
Daarna naar het tentenkamp waar het diner was.. kon je ook weer op kamelen rijden, maar hebben we maar niet meer gedaan..
Wel mijn hand laten henna-tattoeeren.. gewoon omdat het kon en gratis was:p
Lekker gegeten, rare buikdanseres gezien.. en daarna werden we weer naar het hotel teruggebracht.
Weer een korte nacht gehad, aangezien we vroeg op het vliegveld wilden zijn ( ik had namelijk al een boardingpass voor die volgende vlucht in NL gekregen in verband met die spellingfout) dus wilden we er graag voor zorgen dat we wel naast elkaar in het vliegtuig zaten - wat gelukt is-.
Toen kwam de 14 uur durende vlucht, maar alsof dat niet lang genoeg was werd het dus even verlengd doordat er een vrouw onwel werd waardoor we een tussenstop in Sri Lanka moesten maken en daar nog weer een uur moesten wachten (kijken of die vrouw misschien nog mee kon, en het vliegtuig bijtanken enz).
Eenmaal in Australië hadden we dus door de vertraging de vlucht naar Cairns gemist, maar dat hebben ze snel kunnen verhelpen door ons op een nieuwe vlucht te zetten. Ondertussen wel even stevig ondervraagd door de douane en koffers doorzocht ( a la Border Security op tv) maar daar kwamen we ook weer snel doorheen.
De laatste vlucht was gelukkig 'slechts' 2.5 uur hah duss jaaa nu zijn we hier.
We hebben het weer overleefd, dus nu maar eens even dat grote slaapgebrek inhalen!! (en dat is na 14 uur met de oogjes dicht wel gelukt!)

• 28 Augustus 2012 - 12:18

Theo En Adri Nijhuis:

Gelukkig goed aangekomen. Jullie maken wat mee zeg! Geniet er van en veel geluk daarzo.
    Groetjes, Theo en Adri

• 28 Augustus 2012 - 17:00

Danielle:

Wauw! Ik had je verhaal natuurlijk al gelezen maar de foto's nog niet gezien, super!

• 28 Augustus 2012 - 19:05

Gerry En Bert:

Hoi Hanneke en Troy

Een hele reis hoor voordat je in Cairns bent, maar wel heel bijzonder met zo'n tussenstop. Morgen oma maar even op de koffie uitnodigen dan kan ze je verhaal en de foto's ook zien.
    groetjes Gerry

• 28 Augustus 2012 - 21:22

Ine Schoemaker:

Hoi Hanneke en Troy,

Fijn dat jullie reis goed is verlopen. Even bijkomen en dan je plannen uitvoeren!!!
    Veel succes en hoor wel weer van jullie.

Paul en Ine

• 30 Augustus 2012 - 14:38

Aart & Ans:

He Hanneke en Troy. Nou eindelijk daar naar waar je zo lang naar uitgekeken hebt. Wat een belevenis in de woestijn. De henna tattoo ziet er mooi uit,hoelang blijft dat op je huid zitten?. We wensen jullie heel veel geluk en liefde daar in het verre Cairns,en we kijken uit naar het volgende verslag.

groetjes Aart& Ans