Week 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 September 2012 | Australië, Cairns

Deze week niet zoveel bijzonders beleefd, Troy was donderdag en vrijdag vrij dus hebben we lekker een wandelingetje (1,5 uur) gemaakt met de hond (die daarna de rest van de dag erg tam was haha). Ook heb ik inmiddels mijn doosje uit Nederland ontvangen (3 weken na verzending!) en mijn nieuwe telefoon binnengekregen, besteld via Ebay. Na 6 jaar met mijn ouwe klaptelefoontje ben ik nu ook up-to-date met de nieuwste technologie. Heb eerst wel nog steeds pre-paid aangezien ik toch niet zoveel bel/sms maar nu meer op internet zit. Toch weer leuk om te ontdekken hoe dat allemaal werkt haha!
Omdat het hele visum gedoe altijd nogal streng is zijn we op aanraden van een vriend van Troy (die een Amerikaanse vriendin heeft) naar een immigratie-advocaat gegaan. Die weten namelijk precies welke papieren je moet hebben en dan weet je in ieder geval zeker dat je niks verkeerd doet en dat ik dan straks noodgedwongen weer terug naar NL zou moeten.
Ons eerste plan was dat ik hier een jaar op een Working Holiday Visa zou verblijven (in principe kan iedereen die dat wil dat doen, meer ook voor backpackers, kun je reizen maar je mag dus ook werken om jezelf te voorzien in de reiskosten), en daarna verder te gaan op een Partner Visa. Voorwaarde van dit Partner Visa is helaas wel dat je minimaal 12 maanden bij elkaar moet zijn in Australië. Op zich zou je denken, nou dat kan precies, maar een nieuw visum moet je toch wel zo'n 1-2 maanden van tevoren aanvragen..
Op de overheidswebsite staat dat de 12 maanden-regel kan worden overtreden als je Geregistreerd Partnerschap aanvraagt.
Eenmaal bij de immigratie-advocaat werd ons verteld dat je maar beter het zekere voor het onzekere kunt nemen en beter na dit jaar een 2e Working Holiday Visa kunt aanvragen en dan dáárna het Partner Visa.
Enige nadeel van dit plan is dat voor het verkrijgen van een 2e Working Holiday Visa je 3 maanden moet werken binnen door de overheid bepaalde sectoren. Dit zijn de agrarische en industriële sector. Dus dat wordt voor mij lekker fruit plukken/sorteren.
Op zich vind ik dat niet zo erg hoor, maar daarvoor zullen we wel moeten verhuizen. Hier in de stad is er weinig werk, de fruittelers zitten meer in de buurt van Mareeba en Atherton (kijk maar op het kaartje hieronder), wat toch al gauw weer 1,5 uur rijden is vanaf Cairns.
Dus als we terugkomen van Melbourne gaan we eens even kijken hoe we dat gaan doen, mijn werk/huis en ook met Troys werk.
Komt ook allemaal weer goed ;)
Zo ik dacht doe ff een kort verhaaltje deze week maar wat een gezeur toch om te emigreren hè! Als je niks van het hele verhaal snapt is het ook goed, ik hou jullie toch wel op de hoogte van wat er gaat gebeuren haha!
Nu zal ik eens even de koffer inpakken, morgen om 10.30 uur vliegen we naar Melbourne. Het is 'maar' 3,5 uur dus dat overleven we ook wel weer! Volgende week dus vast een interessanter verhaal mét foto's! :)

Ps. Ik hou mijn oude telefoon nog wel, maar voor de liefhebbers hier dan ook mn nieuwe nr:
+61 4 98725545
Byebye!

  • 09 September 2012 - 10:59

    Bart:

    He zussie,
    Heb je nou ook whatsapp dan? Dan kunne we een bettie eppe... En klopt dat nummer wel, die heeft gewoon 11 cijfers:O

    Gr. broer 2

  • 12 September 2012 - 07:39

    Theo En A3:

    Wat een gedoe allemaal he? Maar eh.....wat gaan jullie in Melbourne doen, hebben we iets gemist? In ieder geval veel plezier, groeten Theo en Adri

  • 18 September 2012 - 13:32

    Hanneke Schoemaker:

    Troys vader woont daar en werd 50, dus reden voor een feestje ;)

  • 20 September 2012 - 15:45

    Gerry :

    Hoi Hanneke

    Interessant weekje zeg, in Melbourn. Zoiets noemen wij hier "vakantie". Wordt nu langzamerhand wel jaloers op jullie warme weer. Hier wordt het al langzaam herfst.
    groetjes Gerry en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Verhuizen naar Australië om bij mijn grote liefde Troy te kunnen zijn!

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

November 2014

27 Januari 2014

Januari 2014

08 September 2013

September 2013

07 Juli 2013

Juni 2013

31 Mei 2013

Mei 2013
Hanneke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 14836

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: