Een auto! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Een auto! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Een auto!

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 November 2012 | Australië, Cairns

Dit keer een kort verhaaltje.. niet zoveel nieuws hier.
Al hebben we ondertussen wel een mooie auto gekocht !
We waren druk op zoek en kwamen deze ute- zoals ze dat hier noemen- toevallig tegen, net geplaatst op internet dus wij waren er als eerste bij.
Voor dit type/bouwjaar en conditie erg goed geprijsd dus dat konden we niet laten lopen. (en wat een geluk, want de eigenaresse vertelde ons later dat ze na ons nog 39892 telefoontjes had gekregen)
Utes zijn in Australië erg populair, bijna iedereen heeft er een. Erg handig voor je werk (zoals voor troy, met al zn vieze stucadoorspullen) of voor verhuizen haha ;) Nadeel is dat er hooguit 3 personen in te vervoeren zijn (ze zijn ook te koop in 4-deurs) maargoed voorlopig zijn wij ook de enigen die ergens heen hoeven ;)
Zaterdag opgehaald, en aangezien ik de dag ervoor een nieuwe bikini had gekocht moesten we beide maar eens uitproberen en zijn we naar een mooi riviertje gereden voor verkoeling :)
Daarnaast heb ik mijn kookkunsten uitgebreid door een appeltaart te bakken.. jaa wat moet je als je appels over hebt maar geen trek hebt om ze zo op te eten? men kijkt op internet voor een receptje voor de bodem, doet er stukjes appel en rozijnen bij.. en voila een perfecte heerlijke appeltaart :)
Taart is lekker, maar aangezien ik ook een groot fan van vlees ben werd het maar weer eens tijd om uit eten te gaan met vrienden. De grootste spareribs die ik heb gezien haha en blijkbaar met lekker-saus, zoals op de menukaart stond vermeld (zuid-afrikaans geinspireerd) waarvoor je dus een groot mes kreeg en zelfs een papieren slabbetje! Heer-lijk!
Ook een boerewors geprobeerd (mooie spelling die afrikanen), maar dat was niet zo speciaal.
Woensdag moeten we vroeg uit de veren want dan is hier een zonsverduistering te zien! We hebben via internet al speciale brilletjes gekocht dus rond een uur of zes wordt het licht en dan 2 minuten weer pikkedonker! Ben benieuwd...
Cya! (= see you op zn australisch)