Update november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Update november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Update november

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 November 2012 | Australië, Cairns

Zo, hier weer even een korte update!
Werk: Nog niet veel veranderd, de meeste telers beginnen pas over een week met plukken. Hebben een teler gebeld en die heeft ons doorverwezen naar de zogezeten 'packing shed' vanwaar alles dus geregeld wordt. Aan het eind van de week moeten we terugbellen en dan horen we alle details en wanneer we kunnen beginnen :)
Huis: Zoals eerder gezegd is het fruitplukken niet dichtbij, al lijkt ruim een uur niet zo lang, dat is het wel als je over een berg moet haha bochtje links, bochtje rechts enz enz enz... Vandaar dus de verhuizing. Hebben al wel een paar locaties op het oog via internet maarja eerst maar het werk goed regelen en dan een huis huren. Gelukkig hebben ze hier geen wachtlijsten dus dat komt ook wel weer goed. Aangezien we natuurlijk zonder meubels niet kunnen verhuizen, hebben we al even geshopt. Uitkomst: Een tafel met 6 stoelen, een salontafel, een bijzettafel en een tvkastje :)! Was helaas niet voorradig maargoed we zijn ook nog niet verhuisd! Een bank wordt meer marktplaats-werk, want we blijven toch maar tijdelijk (na het fruitplukken gaan we weer terug om te sparen).
Australische leven: En ja wat iedereen zich dan afvraagt, wat doe je zonder werk? Ik geef toe dat het nu begint te vervelen maar wil niet wachten met het fruitplukken dus als ze pas in december beginnen, dan wachten we nog een weekje.
Ondertussen genieten we van alle mooie dingen hier, zoals de zonsverduistering! Dat was echt supermooi! Vroeg uit bed en naar vrienden gereden die aan het strand wonen, voor beter zicht. Helaas waren er veel wolken en waren we bang dat we het hele gebeuren zouden missen, maar niets was minder waar! Op het moment supreme verdwenen de wolken en was het echt prachtig! Ik kon het niet goed vastleggen met de camera maargoed foto's zijn ook niks aan als je het in het echt hebt gezien :)
Ook de natuur blijft prachtig, dus tijd voor een wandelingetje in de bush-bush waar de vlinders je tegemoet vliegen en kalkoenen vredig naast je scharrelen.. en toen werd het allemaal opeens heeel ingewikkeld (zie foto) haha!
Over kalkoenen gesproken, een van de vrienden van Troy heeft een Amerikaanse vriendin.. en in Amerika vieren ze Thanksgiving, een feest waarbij je doet wat je met kerst doet: veel en lekker eten! :p
Ook al woont ze nu in Australie, zij viert dit elk jaar en had ons en een ander stel uitgenodigd om te komen eten: kalkoen wel te verstaan. Klinkt misschien raar voor Nederlanders, maar goed uiteindelijk is het ook maar gewoon een vogel en smaakt het naar kip ;) En als toetje heerlijke appel- en chocoladetaart. Gelukkig hoef ik hier het Nederlandse eten ook niet echt te missen; de supermarkt heeft een internationaal schap met drop,ontbijtkoek en speculaas! (helaas heb ik dan weer geen pepernoten :( ) Ook de kaas ontbreekt niet en zoals jullie misschien gezien hebben op Facebook kan ik bij de pizza gewoon poffertjes bestellen :)
Om het allemaal maar weer af te sluiten met een heerlijk middagje onder de palmboom on the beach...
Liefs!

• 27 November 2012 - 17:33

Paul:

Wij hebben nog wel een bank staan ,mag je zo komen halen
    Veel plezier nog

Gr. Inge ,Vigo,Zoey,Paul