Week 3 - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Week 3 - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Week 3 - Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 September 2012 | Australië, Melbourne

Week 3 alweer, en deze keer over onze week in Melbourne.
Na een redelijk snelle vlucht kwamen we maandagmiddag aan in Melbourne en werden daar opgehaald door Troys tante (Sue) en zijn vader (Todd).
Troys oom (Gary) en tante waren 2 weken geleden een weekje in Cairns en logeerden bij ons, dus nu mochten wij daar logeren.
Eenmaal daar aangekomen lekker rustig aangedaan en na een overheerlijke pizza vroeg naar bed gegaan.
De volgende dag zijn we met Sue naar de overdekte markt gegaan, verse groeten en fruit voor bijna niks. Een kilo sinaasappels voor € 50 cent!! En erg goede kwaliteit.. dus ja wat wil je nog meer.. Daarna nog even een kadootje voor Troys vader gekocht en langs de Nederlandse winkel gegaan (waar ik stiekem heb meegezongen met Jan Smit :p)
Woensdag zijn we naar Mount Dandenong geweest voor een mooi uitzicht over de stad (helaas was het niet geheel helder weer) en vervolgens naar het park geweest om wilde kangaroes te laten schrikken haha! En springen dat ze doen! ;)
Op donderdag moest de hele familie weer eens aan het werk dus hebben we mooi rondgetoerd in de tot ons beschikking gestelde minivan naar Phillip Island (1,5 uur rijden). In typisch Melbourne weer ( 4 seizoenen in 1 dag.. zon - wind- regen- zon - hagel- wind - zon) het eiland bekeken waar savonds pinguins uit het water komen, maar wij hadden geen zin om daar op te wachten haha!
Vrijdag mbv connecties gratis op de Puffing Billy gestapt ( de eerste 10 minuten samen met 3582385 aziaten), dwars door de mooie Australische natuur. 'S middags samen met Gary de reis gemaakt naar Troys opa en oma. Daar zijn we die dag en nacht gebleven om ze de volgende dag naar het verjaardagsfeestje van Todd te brengen. De familie had een gezamelijk cadeau voor hem; een vlucht in een Tiger Moth( vliegtuigje uit WOII) incl. loopings en kurketrekkers! Na afloop heerlijk in het aangrenzende restaurant gelunched en heb ik dus de hele familie leren kennen. Al met al een erg gezellige dag!
Op zondag maar eens de stad verkend met mijn mannelijke harem (Troy, Todd, Gary en Jake(neefje). Eerst hebben we gelunched in het cafe waar Sue werkt, daarna zijn we de halve stad doorgereden, de historische route langs de buurt waar Troy de eerste 5 jaar van zn leven heeft doorgebracht, en toen maar eens genoten van het geweldige uitzicht op de 88ste verdieping van de Eureka Tower ( de lift doet er slechts 30 sec over, echt raar gevoel zo snel) en daarna het casino bekeken (aangezien het een van de grootsten ter wereld is!) Toen we de deur van het casino uitkwamen begonnen net de Gastowers vuur te spuwen, was erg mooi en lekker warm ;) En tijd om weer naar huis te gaan en lekker bij het openhaardje te zitten (was wel een groot verschil, van 28-30 graden in Cairns, naar 16-18 graden in Melbourne).
Maadag was de laatste dag dus hebben we onze spullen ingepakt, ergens in het dorp gelunched en toen gedropt op het vliegveld voor onze vlucht terug naar het warme Cairns.
Kortom een erg leuke week gehad maar ook wel weer fijn om terug te zijn!

• 18 September 2012 - 17:13

Sabrina:

Wat leuk dat je ook nog rondtrekt! Of op visite gaat:-) . Leuke foto's!

veel plezier!

• 18 September 2012 - 17:33

Arno En Ellen:

Hoi Hanneke,

Wat een belevenissen, ik betrap mezelf erop dat ik ze elke ker met een steekje jalouzie lees, ik wil daar ook zijn!!!!! Gaaf man, al die ontdekkingen van dieren en natuur, erg leuk, zeker hoe je het beschrijft kun je het gevoel goed overbrengen.

Blijven doen, doe de groetjes aan Troy en tja... over deze kant van de wereld valt niet veel te vertellen....saai!!

Toedels! Ellen