Mei 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Mei 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

31 Mei 2013 | Australië, Cairns

Hoppa! De maand mei ook alweer voorbij!
Ondertussen maken we een heerlijk ritje in de emotionele achtbaan, met z'n ups en downs.
Misschien moet ik maar met de ups eindigen, want er zijn gelukkig meer positieve dingen te melden dan negatieve! :)
Uitgerekend op moederdag hebben we helaas afscheid moeten nemen van onze lieve parkiet. We vermoeden dat een rat zijn kooi is binnengedrongen en hem zo in de stress heeft geholpen dat het hem fataal is geworden. Zijn hoge leeftijd heeft hem ook niet erg geholpen natuurlijk ;) Alle gekheid op een stokkie, maar ik zal zijn constante ''fiet-fiew'' wel missen.
Daarnaast ben ik vanaf vandaag ingeschreven bij Tafe, mijn nieuwe school voor het komende jaar. En ja ik zeg komende JAAR. Ze hebben de boel daar omgegooid en nu wordt het een diploma ipv een certificaat en dus is de opleiding ook twee keer zo lang. Met een flinke (schoolgeld)korting dus dat scheelt dan wel weer.
Dit weekend ga ik dus ook mijn studentenvisum aanvragen, maar dat blijkt natuurlijk altijd niet zo makkelijk als het lijkt haha!
De regels zijn aangescherpt en ze willen graag dat je na de studie weer terug naar je thuisland gaat (wat ik natuurlijk niet van plan ben haha!) dus aan mij de schone taak om ze toch om de tuin te leiden ;) Over +- 2 weken zal ik wijzer zijn...

Tijd voor de ups dan maar!
Hoe kan het ook anders: ik heb de Engelse test gewoon gehaald!
Hoewel ik wel even in de stress zat, voor mijn gevoel ging de spreektest niet geheel naar wens. Uiteindelijk moest ik een gemiddelde van 7,5 (van de 9) halen, en mijn score was een 8 :)
Ook heb ik deze maand mijn verjaardag gevierd, met heel veel lieve berichtjes en kadootjes en taart en zijn Troy en ik heerlijk uit eten geweest (zie foto voor het dessert, choco nacho's met ijs!)
Troy heeft ondertussen een goede daad verricht door een zielig baby ijsvogeltje te redden van de dood. Vermoedelijk met een gebroken vleugel hebben we hem verzorgd en laten overnachten in de kooi van de overleden parkiet en de volgende dag op aanraden van de dierenbescherming naar de dierenarts gebracht ( in sommige gevallen gaat het om beschermde diersoorten).
Ik heb een bidsprinkhaan ontmoet (het zij dood), maar toch interessant om zo'n 'gevaarlijk' insect van dichtbij te kunnen bekijken.
Dan qua nieuwe ervaringen over op het lokale fruit hier, voor het eerst een lychee geproefd (zoet en maar weinig vruchtvlees), dragonfruit (waterig vruchtvlees met pitjes als een aardbei) en mangosteen (en nee, niet hetzelfde als de gewone mango).

En tot slot, Troy had heimwee naar de Speculoos uit NL, dus via internet maar besteld. En ja als de verzendkosten hetzelfde zijn tot 8 kilo, dan bestellen we toch gewoon wat meer? ;) Mayo en pindakaas ('nee, toch nèt iets anders dan hier hoor!'), Curry (hier inderdaad onbekend), hagelslag (ook hier verkrijgbaar maar was op het internet in de aanbieding) en natuurlijk drop! ;) Wij kunnen weer een tijdje vooruit!

Zonnige lieve groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Verhuizen naar Australië om bij mijn grote liefde Troy te kunnen zijn!

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

November 2014

27 Januari 2014

Januari 2014

08 September 2013

September 2013

07 Juli 2013

Juni 2013

31 Mei 2013

Mei 2013
Hanneke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 14843

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: