April 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu April 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

April 2013

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 Mei 2013 | Australië, Cairns

En? Heeft iedereen de allerlaatste Koninginnedag overleefd?? :)
Zoals jullie op Facebook hebben kunnen zien, was het wereldnieuws haha, zowel in de krant als op tv. Heb de inhuldiging later nog via Youtube bekeken, wat een feest!

Ondertussen gaat hier alles gewoon z'n gangetje, al hebben we wel weer een nieuwtje: Troy heeft een nieuwe baan gevonden! En waar kan het ook anders dan bij de slijterij, haha! Afgelopen week sollicitatiegesprek gehad, en toen eigenlijk direct al te horen gekregen dat het wel heel gek moest lopen als hij de baan niet kreeg! Eindelijk wat vastigheid, wat dat stucadoren is natuurlijk altijd afhankelijk van de vraag en het weer. Het is voor +- 30 uur per week, dus eventueel zou hij ook nog wel een paar uur bij zijn oude baas aan de slag.
Met mijn baantje gaat het ook prima, de kids zijn echt leuk! Heb een jongetje(Jamie) van 5 jaar, hij gaat nog niet naar school omdat zijn ouders bang zijn dat hij daar niet de benodigde aandacht krijgt omdat hij eigenlijk wel op het denkniveau van een 8-jarige zit. Hij is overal in geinteresseerd, kan schrijven/spellen/rekenen als de beste en is ook nog eens goed in sport (zit momenteel op piano- en tennisles). Met hem werk ik dus 2 uur per dag. Daarnaast zijn zus (Elli, 7), ik help haar met haar huiswerk, 2x een half uurtje per week. En als laatste is er dan nog Kai, 10 jaar en ik werk 2x een uur per week met hem, eigenlijk alleen op het gebied van Engels.

En Engels, ja dat ben ik zelf ook weer hard aan het studeren. Zowel voor de toelating voor de toerisme opleiding als voor mijn registratie als lerares moet ik dus die Engelse toets doen. Bestaande uit 4 onderdelen: Spreken/Luisteren/Lezen/Schrijven. Voor Spreken en Luisteren moet ik minimaal een 8 halen en voor Lezen en Schrijven minimaal een 7. Moet lukken dacht ik zo, volgende week staat de toets gepland.
Daarnaast ben ik dus in de weer met de papierwinkel voor de registratie als lerares. Eerst moest ik mijn diploma algemeen laten beoordelen (en dat heb ik vorige week teruggekregen) dus nu kan ik doorgaan voor de registratie (waarvoor ze dus precies dezelfde beoordeling nog eens doen maar dan door een andere organisatie :S)
Heb ondertussen gelukkig ook mijn Verklaring van Goed Gedrag binnen dus de stapel is bijna compleet :)

Nou vragen jullie je misschien af, hoe komt Hanneke op haar werk, als Troy ook werkt en ze hebben maar 1 auto?
Antwoord: Troys moeder is deze maand naar Melbourne gegaan (daar woont Troys vader) en heeft zijn auto overgenomen (lang verhaal maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien :p). Dus nu rijd ik tijdelijk in haar oude autootje rond (zie foto). In de categorie - tweedehandsje en ziet er beter uit dan ie klinkt- maar dat geeft niks want als ie te hard ratelt dan zet je gewoon de radio wat harder (zoals mijn moeder altijd zegt, haha!).
Tijdens haar tripje naar Melbourne heeft ze ook haar familie bezocht en die hadden nog een oude metaaldetector liggen die zij mee terug heeft genomen om hier goud te gaan zoeken. Dus weer een nieuwe hobby, goudzoekertje spelen. Nog niet echt veel tijd gehad, dus we zijn er een keertje op uit geweest met onze speciale goudpan, maar tot dusver alleen nog maar metaal gevonden. Toch fijn om lekker in de natuur te zijn :)

Dus financieel gezien wordt het ietsje beter voor ons, maar we zeggen geen nee tegen een extraatje, en goud vind je ook nog niet zo snel, dus ik ga nu maar eens even een staatslot kopen voor de trekking van 38,4 miljoen, hahah! ;)
Als je me volgende week in NL ziet lopen, weet je dat ik gewonnen heb! :p
Byebye! Liefs hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Verhuizen naar Australië om bij mijn grote liefde Troy te kunnen zijn!

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

November 2014

27 Januari 2014

Januari 2014

08 September 2013

September 2013

07 Juli 2013

Juni 2013

31 Mei 2013

Mei 2013
Hanneke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 14881

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: