Februari 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Februari 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Februari 2013

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 Februari 2013 | Australië, Cairns

Ondertussen in Australië...
- hebben we de overstromingen weer overleefd, ook al was het 1.705 km van ons vandaan hahaha! Toch 24 uur zonder telefoon/internet/tv gezeten doordat daar alle centrales ondergelopen waren.
- hebben we heerlijk Australia Day gevierd (wat je kunt vergelijken met onze koninginnedag, incl. vlaggetjes, schmink op je gezicht, en een drankje en lekker bbqen natuurlijk!)
- is Troy zo zachtjesaan weer aan het werk, en het ziet er naar uit dat er meer werk op komst is!
- en zijn we zo onderhand toe aan Plan D van mijn emigratie............

Zonder in al te veel details te treden, hier het overzicht:
* Plan A:
Ik blijf een jaar op mijn Working Holiday Visa om vervolgens een Partner Visa aan te vragen.
Geen succes omdat: Een van de eisen is dat je minimaal een jaar bij elkaar (in Australië) moet zijn, en aangezien je een visum toch wel een maand voordat mijn andere visum zou verlopen moet aanvragen, komen wij niet in aanmerking voor de zogenaamde 12-maanden-grens.
Niet meteen afgeschreven, maar toch zijn er risicos wat betekent dat je speelt met 4000 dollar (kosten voor de aanvraag die je niet terugkrijgt als het geweigerd wordt)
* Plan B:
Ik blijf een jaar op mijn Working Holiday Visa waarvan ik drie maanden ga fruitplukken en daarmee een tweede Working Holiday Visa krijg (en vanuit daar weer verder op een Partner Visa).
Geen succes omdat: reeds uitgelegd in mijn eerdere verhalen....
* Plan C:
Ik laat mijn diploma beoordelen, ga op zoek naar een baan in het onderwijs en hoop dat mijn werkgever mij wil sponseren (wat betekent dat je twee jaar bij die werkgever blijft en dan mag je permanent in Australië blijven)
Geen succes omdat: sjongejonge wat een papierwinkel!!
Eerst moet je je diploma globaal laten beoordelen (waarvoor je dus alle documenten moet laten vertalen in het Engels à 80 dollar per pagina) , dan moet je je aanmelden bij een organisatie die nog eens je diploma gaat beoordelen (en daarvoor voortgangslijsten van alle jaren moet hebben met de modules die je hebt gedaan, die ik niet heb want het was allemaal via internet, dus die worden nu opgestuurd door de pabo..)
En dan die Engelse test à 330 dollar.. haha ben er nu nog mee bezig maar dat gaat nog een paar maanden duren voordat dat op de rit is!
Dus niet echt een waterdicht plan om het zo maar te noemen.
* Plan D:
In een notendop: In Australië begint de leerplicht bij 6 jaar. 4/5 jarigen zitten op de kleuterschool in een kinderdagverblijf. Dit noemen zij Early Childhood Teaching waar zij een groot tekort aan leerkrachten hebben, omdat dit nieuw is. Aangezien zij in een kinderdagverblijf zitten, dienen de leerkrachten ook verstand te hebben van kinderen van 0-5 jaar. Hiervoor kun je een korte studie (+_12 maanden) voor doen zodat je niet alleen een basisschool lerares bent maar dus ook mag werken met de allerkleinsten.
Dus plan D wordt een Studenten Visum.. waar ik dus een jaartje ga doorleren zodat ik én hier kan blijven én daarna de banen voor het uitkiezen heb! En als ik eerlijk ben, ben ik liever bij die kleintjes dan bij onze pubers in groep 8 ;)

Zo.. zijn jullie weer ff op de hoogte zeg! Ze maken het me lastig, maar zoals je ziet zijn er 1001 visums dus ze zijn nog lang niet van me af! :p
Ondertussen dan maar op zoek naar een gewoon baantje, maar daar zijn er niet zo veel van, en veel werkzoekenden!
Maar wie wil mij nou niet als zijn werknemer?? :)

Liefs vanuit onweer-city!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Verhuizen naar Australië om bij mijn grote liefde Troy te kunnen zijn!

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

November 2014

27 Januari 2014

Januari 2014

08 September 2013

September 2013

07 Juli 2013

Juni 2013

31 Mei 2013

Mei 2013
Hanneke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 14881

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: