Maart 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Maart 2013 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Maart 2013

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

29 Maart 2013 | Australië, Cairns

Enn toen was Maart ook alweer voorbij... Pfoe wat gaat de tijd snel!
Terwijl jullie nog steeds in die sneeuw zitten te stampen, is het hier zoals altijd heerlijk weer ! (Sorry! Dat was een beetje gemeen...)
Gelukkig gaan we hier ook weer naar de 'winter'toe, dus daalt de temperatuur weer een paar graadjes.
Dan nu maar de nieuwtjes van de maand Maart:

Troy is 25 jaartjes oud geworden! Dat hebben we maar eens goed gevierd, (zoals jullie misschien gezien hebben op Facebook), met mijn overheerlijke appeltaart en we zijn ook uit eten geweest naar een Frans restaurant, waar Troy hertenvlees uitkoos wat echt heel lekker bleek te zijn !
En ja als je geen werk hebt, zoek je maar weer hobby's, zoals mijn aardbeien! Ze doen het hier het beste in de winter, vandaar dat de prijs in de supermarkt mij ook nogal tegenvalt nu, dus dan maar zelf kweken! :)

* Verblijfstatus:
Ik heb me verdiept in alle studenten visums, en ben er toch weer tot mijn teleurstelling achter gekomen dat het niet mogelijk is om als internationaal student de zogenoemde overbruggingscursus te doen om als Early Childhood Teacher aan de slag te kunnen.
Dus wat kan dan wel in Cairns? Een opleiding Toerisme! (waar ik ook erg in geïnteresseerd was voordat ik aan de Pabo begon). Misschien dat ik dan in de toekomst ook nog eens korting kan krijgen op mijn vluchten ;)
De opleiding begint in juli, en duurt slechts 6 maanden. Wat ons dus de tijd geeft om ondertussen alle benodigde informatie bij elkaar te krijgen om na het studenten visum een Partner visum aan te vragen :)

* Financiën/Werk
Troy heeft, zoals al genoemd in het vorige verhaal, nu weer werk (al is het wel handje contantje..) dus kunnen we weer gaan sparen.
En ook IK, (jaaa whoehoe!) heb een baantje kunnen bemachtigen!
Na 325845 sollicitatiebrieven en interviews, wat dus niet werkt, hing er bij de supermarkt een kaartje voor kinder bijles!
Wat inhoudt dat ik 3 kinderen ga begeleiden, in totaal 12 uur per week. Ook allemaal handje contantje maar ja je het is beter dan niks he ;)
Dus nu nog op zoek naar een serveerbaantje ofzo voor de avond, maar dat is niet gemakkelijk als je geen ervaring hebt (ook al lieg ik dat ik dat wel heb hahah!), aangezien ik over een paar maanden natuurlijk elke dag naar school moet...
Qua financiën betekent mijn leuke nieuwe studie wel even 9000 dollar (schoolgeld, boeken, visum).. en daarna ons Partner visum wat uiteindelijk ook wel 8000 dollar gaat worden ( ze hebben de prijs voor het Partner visum dit jaar zelfs met 1000 dollar laten stijgen !!)
- Gelukkig heb ik dan wel weer mijn belastingaangifte in NL gedaan en blijkt dat ik nog een paar duizend terug krijg haha dus dat is weer een meevaller! ;) -

Wat mij brengt tot het volgende punt.. De grote vraag van iedereen:
Wanneer komt Hanneke nog eens een keertje terug naar NL??
Ik hoopte eerlijk gezegd in Juni (voordat ik mijn studie begin) een paar weekjes terug te komen, maar zoals je hierboven ziet, kan het echt niet uit om nog eens 2000 dollar uit te geven aan een vliegticket...
Stiekem hoop ik dan ook dat mijn lieve neefje Lars een briefje schrijft naar Robert, met de vraag of hij zijn tante eindelijk eens in het echt mag zien, wanneer ze uit een grote doos springt die onder de kerstboom staat, haha! :)

Duss tot zover houden we het gewoon nog maar bij Skype (ook al hebben sommige mensen de boel weer niet voor elkaar zodat ze mij niet kunnen zien, maar ik hen wel haha! ik noem geen namen... )
En zelfs de eerste Skype-verjaardag! Haha, dat kan dan nog wel met het tijdsverschil, zij na een paar drankjes midden in de nacht, ik fris en fruitig net uit bed ;) Jammer alleen dat ik die taart niet kon proeven...

Genoeg gekletst dacht ik maar zo! Ajuus!
Liefs hanneke.

  • 29 Maart 2013 - 11:45

    Tessa:

    hahaha die taart opsturen gaat ook lastig worden dus dan maar met Kerst proeven........

  • 29 Maart 2013 - 11:54

    Janine:

    Wow Han ! een baantje super goed nieuws! en ik hoop echt dat lieve Lars voor jou gaat schrijven dat zou echt super cool zijn !:) en de taart kom je maar halen als je hier weer bent!

    Liefs xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Verhuizen naar Australië om bij mijn grote liefde Troy te kunnen zijn!

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

November 2014

27 Januari 2014

Januari 2014

08 September 2013

September 2013

07 Juli 2013

Juni 2013

31 Mei 2013

Mei 2013
Hanneke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 14884

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: