Week 4 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Schoemaker - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

24 September 2012 | Australië, Cairns

Oh Oh Oh wat ben ik blij om weer in Cairns te zijn... NOT!
Haha een weekje met tegenslagen..
Begon ik net te wennen aan het koude Melbourne, kom je hier terug en is de temperatuur inmiddels weer een paar graden gestegen! Terwijl het bij jullie langzaam herfst wordt, gaan we hier naar de zomer toe.. 32 graden op de teller! Lijkt niet warm, maar de luchtvochtigheid is hier hoog.
Hoewel hier je nachtrust niet onderbroken wordt door vervelende muggen die in je oor zoemen, betekent dat niet dat ze er niet zijn!! Ze blijven liever buiten, maar als je daar tussen 5 en 6 een drankje nuttigt (zoals ik van de week deed..) komen ze onzichtbaar en onhoorbaar op je af en prikken je lek! Gevolg: typisch geval van nieuw bloed in het land.. hanneke met gigabulten overal! (zie foto's..)
Dit probleempje had ik ook al in het mooie Turkije, maar ook hier ben ik niet gewend aan deze soort muggen. Erg onsierlijk maar ik overleef het wel.
Daarnaast had Troy net zn nieuwe computeronderdelen binnen dus die heeft deze week eens lekker nerd gespeeld en zn eigen computer in elkaar geknutseld. Maar wat bleek? Een van de onderdelen was bij aankomst al kapot, dus na uren in- en uitelkaar halen en de buurman de technicus erbij gesleept te hebben, toch maar weer een nieuw onderdeel besteld wat dus vandaag is aangekomen.
Voor de rest hebben we deze week niet zoveel uitgevoerd. Voor ons partnervisum willen we graag geregistreerd partnerschap aanvragen maarja dat betekent documenten laten vertalen, kopieëren, laten goedkeuren door een gepensioneerde advocaat (gratis!), een getuige laten tekenen en dan de formulieren invullen en opsturen... Aangezien we het rustig aan doen in dit warme weer duurt dit wel een hele week haha :p Beetje moeite maar dan heb je ook wat.
Tijdens een tripje naar de supermarkt een gloednieuwe (en goedkope!) HP printer op de kop getikt bij het postkantoor, maar het wordt ook weer tijd om aan het werk te gaan. Troy gaat binnenkort 2 weken naar een eilandje in the middle of nowhere lekker stukadoren en ik zal eens goed op zoek naar een fruitteler die mij werk wil verschaffen! ;)
Middenin de week kwam Meneer Sprinkhaan langs in huis en heeft het erg gezellig gehad, niet erg fotogeniek helaas! Maar hoe vang je zo'n superspringer?! Haha troy heeft langzaam een theedoek over hem heengelegd en toen opgerold.. en hij bleef maar springen in de doek! haha toen maar weer buiten vrijgelaten!
Op zondag zijn we lekker met vrienden naar een meertje geweest om af te koelen, heerlijk! Dat was een snel weekje! Doeidoei!

Ps. in het verhaal van vorige week ben ik vergeten te vertellen dat Sue eigenlijk een Nederlandse achtergrond heeft. Haar ouders zijn na WOII naar Australië verhuisd dus zij is wel hier geboren. Ze is een aantal keren in Nederland geweest en toen wij in Melbourne waren zijn we ook langs haar ouders geweest. Erg leuk! Huis vol Douwe Egberts, Bolletje, kleedje op de tafel en Aap Noot Mies aan de muur. Hoewel ze hier al dik 60 jaar wonen hebben ze nog steeds een giga nederlands accent, echt leuk om met ze te praten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Verhuizen naar Australië om bij mijn grote liefde Troy te kunnen zijn!

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

November 2014

27 Januari 2014

Januari 2014

08 September 2013

September 2013

07 Juli 2013

Juni 2013

31 Mei 2013

Mei 2013
Hanneke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 788
Totaal aantal bezoekers 14845

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: